Facebook, G+


Keréktárcsa (felni) javítás

 

felni javításA keréktárcsa sérülését általában kátyúba hajtás vagy útpadkára való felhajtás okozza.

A sérült, deformálódott keréktárcsa:

  • útburkolattal való kapcsolata, a sérülés mértékben romlik
  • rezonanciát, vibrációt okozhat
  • csökkenti a komfortérzetet
  • csökkenti a gumiabroncsok és a futómű alkatrészeinek élettartalmát
  • veszélyeztetheti a biztonságos közlekedést

Ha a keréktárcsa pereme sérül meg, a keréknyomás rövid időn belül nagymértékben csökkenhet.

Ekkor van szükség a keréktárcsa (felni) javítására. A felni javítását és gumi le- és felszerelését is telephelyünkön található gumiszerelő műhelyünkben végezzük. A gumiabroncsok állapotának megőrzése érdekében a felni javítás után javasoljuk a futómű ellenőrzését és szükség esetén a futómű beállítását.

felni javítás    
Felni javító gép    

Gumiszerelés

 

Vállaljuk bármilyen személygépjármű, kistehergépjármű és kisbusz kerékcseréjét, gumiszerelését, defektjavítását, téli - nyári gumiszerelését előzetes bejelentkezés alapján. Bejelentkezés személyesen, telefonon vagy Ez az email cím védett a spam robotoktól. A megtekintéséhez JavaScript szükséges.-ben.

Hasznos tudnivaló: Azokon a járműveken, melyeken külön-külön keréktárcsán található a téli és nyári gumigarnitúra, azokon szezonon váltásnál nincs szükség gumiszerelésre, de a centrírozást ajánlott elvégeztetni! Erre azért van szükség, mert ez alatt az egy év alatt a kerék kiegyensúlyozása megváltozhat.

 

Képek a gumi szerelő műhelyről

Klikk a képre a nagyobb méretért!

gumiszerelés gumiszerelés

 

Computeres diagnosztika

 

computeres diagnosztika, hibakód kiolvasás

Mivel a mai modern autók nagy része telis-tele vannak elektronikus rendszerekkel, alkatrészekkel és érzékelőkkel, ezért sok esetben csak egy számítógéppel lehet megjavítani vagy a meghibásodást felderíteni. Ezt nevezzük számítógépes diagnosztikának. Tehát már a hiba megállapításához is nélkülözhetetlenek a komoly tudással rendelkező diagnosztikai szoftverek és eszközök, amelyekkel, sokkal pontosabb a hiba megállapítása. Ennek köszönhetően nagymértékben lerövidül a javításra fordított idő és így elkerülhetőek a felesleges alkatrészcserék, amivel ügyfeleink pénztárcáját kíméljük.

 

Leggyakrabban a műszerfalon a „check enginecomputeres diagnosztika, hibakód kiolvasás nevű lámpa szokott hibát jelezni. Ezt MIL lámpának (Malfunction indicator lamp - hibajelző lámpa) is szokták nevezni. Olyan esetekben világít, amikor az autóban található motorvezérlő egység (ECU - Engine Control Unit) öndiagnosztikai rendszere valamilyen hibát észlel a motor működésében, melynek oka akár több ezer hibakód is lehet, amiknek a felderítését csak a megfelelő diagnosztikai eszköz és a rajta lévő szoftver segítségével lehet elvégezni.

A „check engine” hiba nem mindig társul érezhető hibajelenséggel, ugyanis a mai autók képesek a hiba megjelenése után „vészüzemben” is tovább működni, így a jármű tovább tud haladni a hibajeltől függetlenül.

A computeres hibakód kiolvasás bruttó díja: 4.000,- Ft, melyet szinte minden esetben soron kívül el tudunk végezni.

Futómű állítása 3D-ben

 

Mikor van szükség futóműállításra?

 

Évente egyszer, vagy az alábbi esetek előfordulásakor érdemes ellenőriztetni, és ha szükséges beállíttatni a gépjármű futóművét:

  • új gumiabroncsok felszerelése
  • kopogó hang hallható a futómű felől
  • kormányrázás
  • a kormánykerék nem tér vissza egyenes állapotba a kanyarodás befejezésével
  • gumiabroncsok rendellenes kopása
  • egyenes úton való haladáskor a kormánykerék ferdén áll
  • egyenes úton való haladáskor a gépjármű valamelyik irányba elhúz
  • kanyarodásnál búgó hang hallható a kerekek felől
  • valamely futómű vagy kormánymű alkatrész cseréje történt
  • nagy erőhatás érte a kereket (pl.: nagyobb sebességgel kátyúba-, járdaszegélyre hajtásnál)


Fontos tudnivaló: A pontosan beállított futómű, nem csak a biztonságos közlekedés egyik alapfeltétele, hanem a pénztárcánkat is kíméli, hiszen a nem megfelelő beállításokkal már változik a fékút, egyenes futás, kanyarstabilitás, ami akár balesethez is vezethet és fokozott igénybevételnek, terhelésnek teheti ki a futómű alkatrészeit és a gumiabroncsokat, amelyek a cseréje hamarabb esedékessé válhat.

 

A futóműállítás menete:

 

  1. Előzetes bejelentkezés személyesen, telefonon vagy Ez az email cím védett a spam robotoktól. A megtekintéséhez JavaScript szükséges.-ben.
  2. Futómű-ellenőrzés - megemeljük a gépjárművet és ellenőrizzük a futómű alkatrészeit (ilyenkor átvizsgáljuk az autó egyéb alkatrészeit is a megemelést kihasználva) - ugyanis csak a kifogástalan állapotban lévő futóművet szabad beállítani.
    Amennyiben kollégánk valamilyen rendellenességet tapasztal, a futómű ellenőrzés folyamán, akkor tájékoztatjuk Önt a feltárt hibáról és kérésre árajánlatot adunk a szükséges alkatrészekről és annak cseréjéről. Ebben az esetben, a futómű-ellenőrzés díjtalan.
  3. Futóműállítás - ha munkatársunk az ellenőrzés során mindent rendben talált, akkor rászereljük a futóműállító berendezés technikai alkatrészeit az autóra. Beállítjuk a gyártó által előírt geometriai értékeket. A bemérés előtti és az állítás utáni értékekről kinyomtatott bizonylatot adunk ügyfelünknek és cégünk is archiválja.

    Ha már a futóműállító gépre kapcsoltuk a járművet és a mérés alapján a geometriai értékek megegyeznek a gyártó által meghatározott értékekkel, a futóműállítás szükségtelen. Ilyenkor nem az állítás díját kell kifizetni, hanem csak a műszeres ellenőrzést melynek díja bruttó: 3.000,- Ft személyautónál, kisteherautónál és kisbusznál is egyaránt.

 

Futóműállítás díja:futómű állítás

 személygépjármű, kisteher, kisbusz futóműállítás:

  • első: 6.000,- Ft
  • első + hátsó: 9.000,- Ft

 

Az árak az ÁFA-t tartalmazzák.

 

 

 

3D Futóműállító berendezés

 

futómű állítás

JohnBean Arago típusú futóműállító berendezés

 

Az autójavító szervizekben általánosan használt futómű-beállító műszerek 94-96%-os pontosságúak. Az általunk használt 3D-s, kamerás futóműállító, ellenőrző rendszer pontossága 98%. A berendezés néhány perc alatt nagy pontosságú és komplett mérést biztosít vizuális megjelenítéssel a jelenlegi és optimális beállítások meghatározása mellett. A Digismart technológiának köszönhetően a kamerák automatikusan a tükrökre fókuszálnak ezzel biztosítva a teljes szinkronizációt az emelő és a kamerák között. A mérés során és beállításkor egyszerű, könnyen értelmezhető grafikák segítik a kezelőt. A négypontos felfogatót 11" és 22" közötti keréktárcsákra szerelhető fel. A beállítást követően mentésre és nyomtatásra kerülnek a beállított értékek. Utóbbit a munka végeztével Ön megkapja.

 

 

Hasznos tudnivaló: A járda szélére való parkolásnál, vagy magasabb szegélyen való közlekedésnél ne tekerjük a kormánykereket teljes végállásig, mert ez is deformációt okozhat.

Gépjármű javítás, karbantartás, Időszakos karbantartás

 

olajcsereOlajcsere szerviz

Az olajcsere szerviz magában foglalja:

  • a gyártó által meghatározott minőségű olaj cseréjét
  • szűrők cseréjét - olajszűrő, levegőszűrő, szükség esetén üzemanyag szűrő és igény esetén pollenszűrő cseréjét
  • műszaki állapot átvizsgálás (futómű, fék, világítás, karosszéria, gumiabroncsok állapota, motor állapotának és segédberendezéseinek vizsgálata)

 

Intervallumhoz kötött alkatrészcserék:

  • gyújtógyertya csere
  • üzemanyagszűrő csere
  • vezérlés csere
  • váltó-, hajtóműolaj csere (automata vagy kézi váltós típusok esetén is)

Az intervallumok autótípusonként változhatnak és a gyártó által vannak meghatározva.

 

A jobb felhasználói élmény érdekében a weboldalon cookie-kat használunk.