Polírozás
A polírozásról
A polírozás a matt és karcos fényezett karosszéria elemek felületeit, újra fényessé és simává változtatja, látványos eredménnyel. A Polírozás a karcolások közül csak azokat képes eltüntetni, amelyek nem hatoltak mélyre a festékrétegbe, a külső lakkréteg alá. A polírozással egy vékony – néhány mikron vastagságú – réteget távolítunk el. A polírozáshoz kizárólag jó minőségű ipari polírozó anyagokat és az erre a célra kifejlesztett polírozó gépeket használunk.
Ajánlott három évnél nem gyakrabban tele polírozást végeztetni az autón. Ugyanis a festék illetve a lakkrétegnek is van egy minimális vastagsága.
A polírozás menete
- Bejelentkezés személyesen, telefonon vagy Ez az email cím védett a spam robotoktól. A megtekintéséhez JavaScript szükséges.-ben
- A jármű lemosása. Az autót tökéletesen megtisztítjuk – a saját telephelyünkön található autómosóban – különleges figyelemmel arra, hogy a polírozandó felületeken ne maradjon semmilyen szennyeződés (por, sár vagy egyéb) ami a polírozás során újabb kárt okozzon a lakkfelületben.
- Maszkolás. Az összes olyan alkatrészt le kell ragasztani, ami kiáll és nem a fényezett elem része. Erre azért van szükség, hogy ne sérüljenek a munkafolyamat közben.
- Polírozás. Polírozó géppel három finomsági lépcsőben polírozzuk az autót.
- Ezután a ragasztások eltávolítása következik.
- Mosás. A folyamat legvégén egy fényesítő, viaszos mosás következik.
A polírozás díja
A polírozás díját különböző szempontok alapján határozzuk meg:
- kis karosszéria elem (pl.: ajtó (4 - 5 ajtós autóknál), első sárvédő)
- nagy karosszéria elem (pl.: hátsó sárvédő (2 - 3 ajtós autóknál), utastér tető, motorház tető, csomagtér tető)
- hozzáférhetőségi nehézség szerint, ilyen karosszéria elem a vészhárító
A polírozás díjtáblázata: | |
Kis karosszéria elem | 2.500,- Ft / db |
Nagy karosszéria elem | 3.000,- Ft / db |
Vészhárító | 5.000,- Ft / db |
Az árak az ÁFA-t tartalmazzák!
Több elem polírozása esetén mennyiségi kedvezményt adunk, amely az autó teljes polírozásánál a legkedvezőbb!
Az átlagos méretű személyautók polírozása egy egész napot vesz igénybe. Kérésre egyes elemeket külön – külön is polírozunk.
Kipufogójavítás
Különböző veszélyeket okozhat a rossz kipufogórendszer. Esetleg, ha annyira törött, korrodált a kipufogó le is eshet. Menet közben való kipufogó leszakadás esetén a saját és a mögöttünk haladó járműben is kárt okozhat. Egy másik veszélye, ha például valahol lyukas, kifúj. Ekkor nem a kipufogórendszer végén távozik az összes gáz. Ebben az esetben beszűrődhet a gáz az utastérbe, amit sokszor észre sem lehet venni, de rosszullétet és balesetveszélyt okozhat. A másik probléma ezzel, hogy ha a katalizátor és a motor közötti részen szökik ki a gáz annak környezetkárosító hatása is lehet, mivel a kipufogógáz egy része nem halad át katalizátoron. Ennek még az lehet a negatív következménye, hogy a műszaki vizsga a környezetvédelmi vizsgálatkor, nem megfelelő értékek mérhetőek, így a műszaki vizsga eredménye is kétséges.
Sajnos a kipufogórendszer bizonyos alkatrészei - főként a kipufogódobok - hamarabb korrodálódnak, köszönhetően:
- az útburkolatról ráfröccsenő víznek (eső, hó)
- a motor bemelegedése és kihűlése folytán keletkező hőingadozásnak - az ekkor keletkező kondenzvíz kicsapódik a kipufogódob belsejében
Ezért is fontosnak tartjuk legalább évente egyszer átvizsgáltatni az egész kipufogórendszert. Szerencsére sok esetben a hibákat hegesztéssel javítani lehet.
Szélvédő csere
A modern szélvédőkről
A gépjármű első szélvédőjének szerepe:
- karosszéria merevítő elem
- egyes típusoknál UV védelem
- biztonsági üveg, amely nem szilánkosan törik
A ragasztott szélvédővel rendelkező autókon, ha a szélvédő repedt vagy sérült, akkor már nem csak a kilátásban zavarja a sofőrt és esztétika problémát jelent, hanem egy ütközésnél már nem képes betölteni védelmi feladatát, amelyet sérülésmentesen hiba nélkül ellát. Így a sérült, repedt szélvédőnél előfordulhat, hogy az ütközésnél a légzsák nem tud megtámaszkodni a szélvédő üvegén és így lehetséges, hogy továbbrepeszti, eldeformálja azt és az utasok megsérülhetnek.
Érdemes tudni, hogy a szélvédő minősége általában egyenesen arányos az árával, így nem javasoljuk a legolcsóbb szélvédőket beépítésre. Itt a rosszabb minőség hátránya annyit jelent, hogy a szélvédőn bizonyos szögből kitekintve torzíthatja a valós képet és a szélvédő külső része könnyebben karcolódhat, pl. a téli jégkaparások által. Persze kérésre bármilyen gyártmányú szélvédőt beszerzünk és be is építünk, ügyfeleink kívánságait és igényeit figyelembe véve.
A szélvédő szerkezete:
A mai modern gépjárművek szélvédői két réteg üvegből állnak, melyek egy nagyon erős PVB - fóliával (PVB = Polyvinyl - Butyral) vannak egymáshoz ragasztva. Ennek köszönhetően nem törik szilánkosra a szélvédő üvege, illetve egy kőfelverődés vagy esetlegesen keletkező több nagyobb repedés után is biztonságosan haladhatunk tovább.
A szélvédőknek is van felszereltsége, mely típusonként változó:
- napfény védő sáv
- rádió antenna
- fűtőszál
- esőérzékelő
- UV napvédelem
A szélvédő cseréről:
Az összes biztosító társaság kizárólag CASCO-val rendelkező autókra téríti a szélvédő illetve más üvegkár költségeit. Egyéb hasonló károk: az útszéli fűnyírásból felpattanó kavics (itt a vállalkozónak a legtöbb esetben van külön biztosítása az ilyen esetekre), esetleg háztetőről lezuhanó tárgy töri be az üveget (ezt a ház biztosítása rendezi). Javasoljuk, hogy a szélvédőcserét olyan szakműhelyben végeztesse el, ahol rendelkeznek a régi szélvédő kiszedéséhez szükséges kivágó géppel. Ugyanis a dróttal való kivágás esetén sérülhet a karosszéria fényezése nem látható helyen. Ott egy-két éven belül olyan korrózió jelentkezik, aminek a javítása elég költséges. Műhelyünk rendelkezik ilyen berendezéssel. Ez a berendezés sok esetben megmenti a díszkeretet is, aminek gyakran elég magas ára van.
A szélvédő cserénél számolni kell úgynevezett ragasztó száradási idővel. Így a szélvédőcsere munkaideje valamivel kevesebb, mint egy munkanap. Tehát, a reggel szélvédőcserére érkező gépjármű valamikor a késő délutáni órákban vihető el.
Műanyagjavítás
Az autók műanyag alkatrészeit nem kell minden esetben cserélni. Ugyan kevesen tudják, de a műanyag is hegeszthető. Műhelyünkben rendelkezésünkre áll ez a technológia, illetve külön tanfolyamot végzett munkatársunk végzi ezeket a munkákat. A biztosító társaságok által is elfogadott a műanyag javítási technológia.
A műanyag javítás előnyei:
- a műanyag alkatrészek javítása minden esetben olcsóbb mintha újra cserélnénk
- a műanyag alkatrészek javítása gyors, általában pár óra alatt elkészül, persze a javítási idő függ az alkatrészben keletkezett sérülésektől
- a javítás utáni fényezéssel, a javítás nyomai eltűnnek, így esztétikailag is kifogástalan lesz a javított alkatrész
A leggyakoribb javítások a lökhárítókon, illetve a fényszórókon történnek.
A javítás ára a sérülés nagyságától, és a műanyag alkatrész anyagától és állapotától függ.
Fényszóró polírozás
Miért van szükség a fényszóró polírozásra?
Régebben – kb. 1980 előtt – az autógyártók üvegből gyártották a lámpatestek világítóburkolatát, így ezeknél a lámpatípusoknál szükségtelen volt a fényszóró polírozás. Azonban a mai korszerű gépjárművek fényszóróinak külső burkolata műanyagból, azon belül is polikarbonátból készül. Ez a gyártóknak több szempontból is előnyös:
- olcsóbb előállítási költség
- kevesebb a súlya
- esztétikusabb
- egyszerűbben megmunkálható, így nagyobb a járműtervezők mozgástere
- egy esetleges balesetnél nem törik szilánkosra
A műanyagból készült világítótestek hátránya sajnos már a tulajdonosokat érinti, ugyanis a nap UV sugárzásának hatására a sugárzás irányából a lámpa burkolata kívülről oxidálódni kezd. Ennek következménye, hogy elszíneződik szürkés, vagy barnás árnyalata lesz. Ekkor az izzólámpa fényerejének egy része hővé kezd alakulni (mivel a mattult műanyagrétegen nem tud átjutni akadálytalanul a fény), amely tovább rontja a helyzetet, így tulajdonképpen egy öngerjesztő folyamat indul be. A folyamat velejárója, hogy a fényszóró fényereje csökken, így az esztétikai minőségromláson kívül veszélyezteti a biztonságos sötétben való közlekedést, illetve a műszaki vizsga eredménye is kétségessé válhat.
Kétféle megoldás lehetséges a problémára. Az egyik egy új lámpatest beszerzése és cseréje. Ez elég költséges megoldás, mivel az új lámpák általában elég drágák és ezen felül a csere munkadíját is ki kell fizetni, sőt a lámpacsere után egy fényszóró beállítást is el kell végezni, aminek szintén van munkadíja. A másik megoldás az általunk is javasolt fényszóró polírozás, melynek költsége csak töredéke az eredeti lámpa újra cserélésének. A fényszóró polírozás, ha szükséges néhány évente akár többször is megismételhető, mivel a lámpatest világítófelületének vastagsága ezt megengedi.
A fényszóró polírozás menete:
- Bejelentkezés személyesen, telefonon vagy Ez az email cím védett a spam robotoktól. A megtekintéséhez JavaScript szükséges.-ben
- Előkészület: A lámpát körbe maszkoljuk, hogy a polírozás során a körülötte lévő karosszéria elemek ne sérüljenek. Bizonyos típusoknál sajnos ki kell szerelni a lámpát, másként nem lehetséges a polírozása és ez plusz költséggel jár.
- Ezután következik a három lépcsős polírozás mellyel teljesen eltávolítjuk az elszíneződött réteget. Így a lámpa újra tökéletesen áttetsző és csillogó lesz.
- Majd két réteg UV és karcálló lakk felvitele következik, ezzel megóvjuk a lámpát a karcolásoktól és a napfénytől.
- Mindenképpen ajánlott ezután egy fényszóró beállítás ellenőrzés is.
A fényszóró polírozás díja:
|
![]() |
Az árak az ÁFA-t tartalmazzák és átlagos, középkategóriás autóra vonatkoznak.
A minőségi és időtálló fényszóró polírozáshoz, nagy szakértelem és szakmai tapasztalat szükséges. Ezért javasoljuk, hogy mindenképpen szakműhelyben végeztesse el ezt a munkát, kerüljük az otthoni felújító készleteket is, mert könnyen tönkre lehet tenni a lámpát és a hosszú távú eredmény igencsak kétséges. A polírozógép nem megfelelő fordulatszám választása, akár azonnal tönkreteheti a lámpatestet. Műhelyünk felszereltsége és munkatársaink sokéves tapasztalata a garancia, hogy Ön hosszú távon elégedett lesz az eredménnyel, amennyiben a fényszóró polírozást cégünknél végezteti el.
A XENON fényszórókról: Sok esetben látunk szembe jövő járművet, ami nagyon vakít annak ellenére, hogy a tompítottat használja. Ez a legtöbb esetben az utólag beépített XENON, vagy XENON utánzat eredménye. Azokban az autókban, amikben nem gyárilag került beépítésre a XENON fényszóró, nem ajánlott a beépítés. Az autó mindent világít csak nem az utat. Ez nem szabályos, a rendőr büntethet érte, illetve műszaki vizsgára alkalmatlanná teszi a gépjárművet.