Futómű állítása 3D-ben

 

Mikor van szükség futómű állításra?

 

Ajánlott évente egyszer, vagy az alábbi esetekben előfordulásakor érdemes ellenőriztetni, és ha szükséges beállíttatni az autó futóművét:

  • új gumiabroncsok felszerelése esetén ajánlott
  • kopogó hang hallható a futómű felől
  • kormányrázás
  • a kormánykerék nem tér vissza egyenes állapotba a kanyarodás befejezésével
  • gumiabroncsok rendellenes kopása esetén
  • egyenes úton való haladáskor a kormánykerék ferdén áll
  • egyenes úton való haladáskor a gépjármű valamelyik irányba elhúz
  • kanyarodásnál búgó hang hallható a kerekek felől
  • valamely futómű vagy kormánymű alkatrész cseréje után
  • nagy erőhatás érte a kereket (pl.: nagyobb sebességgel kátyúba-, járdaszegélyre hajtásnál)


Fontos tudnivaló: A pontosan beállított futómű, nem csak a biztonságos közlekedés egyik alapfeltétele, hanem a pénztárcánkat is kíméli, hiszen a nem megfelelő beállításokkal már változik a fékút, egyenes futás, kanyarstabilitás, ami akár balesethez is vezethet és fokozott igénybevételnek, terhelésnek teheti ki a futómű alkatrészeit és a gumiabroncsokat, amelyek a cseréje hamarabb esedékessé válhat.

 

A futómű állítás menete:

 

  1. Előzetes bejelentkezés személyesen, telefonon vagy Ez az email cím védett a spam robotoktól. A megtekintéséhez JavaScript szükséges.-ben.
  2. Futómű-ellenőrzés - megemeljük a gépjárművet és ellenőrizzük a futómű alkatrészeit (ilyenkor átvizsgáljuk az autó egyéb alkatrészeit is a megemelést kihasználva) - ugyanis csak a kifogástalan állapotban lévő futóművet szabad beállítani.
    Amennyiben kollégánk valamilyen rendellenességet tapasztal, a futómű ellenőrzés folyamán, akkor tájékoztatjuk Önt a feltárt hibáról és kérésre árajánlatot adunk a szükséges alkatrészekről és annak cseréjéről. Ebben az esetben, a futómű-ellenőrzés díjtalan.
  3. Futómű állítás - ha munkatársunk az ellenőrzés során mindent rendben talált, akkor rászereljük a futómű állító berendezés technikai alkatrészeit az autóra. Beállítjuk a gyártó által előírt geometriai értékeket. A bemérés előtti és az állítás utáni értékekről kinyomtatott bizonylatot adunk ügyfelünknek és cégünk is archiválja.

    Ha már a futómű állító gépre kapcsoltuk a járművet és a mérés alapján a geometriai értékek megegyeznek a gyártó által meghatározott értékekkel, a futómű állítás szükségtelen. Ilyenkor nem az állítás díját kell kifizetni, hanem csak a műszeres ellenőrzést melynek díja bruttó: 3.000,- Ft személyautónál, kisteherautónál és kisbusznál is egyaránt.

 

Futómű állítás díja:futómű állítás

személygépjármű, kisteher, kisbusz futómű állítás:

Alap esetben az alábbi díjak érvényesek.

Abban az esetben, ha az állítási pontok korrodáltak, nem oldhatók, szükségessé válik megjáratás, esetleg szét - összeszerelése. Ennek további díja van és plusz időt vesz igénybe.

  • első: 8.000,- Ft
  • első + hátsó: 12.000,- Ft

 

Az árak az ÁFA-t tartalmazzák.

 

 

 

3D Futómű állító berendezés

 

futómű állítás

JohnBean Arago típusú futómű állító berendezés

 

Az autójavító szervizekben általánosan használt futómű-beállító műszerek 94-96%-os pontosságúak. Az általunk használt 3D-s, kamerás futómű állító, ellenőrző rendszer pontossága 98%. A berendezés néhány perc alatt nagy pontosságú és komplett mérést biztosít vizuális megjelenítéssel a jelenlegi és optimális beállítások meghatározása mellett. A Digismart technológiának köszönhetően a kamerák automatikusan a tükrökre fókuszálnak ezzel biztosítva a teljes szinkronizációt az emelő és a kamerák között. A mérés során és beállításkor egyszerű, könnyen értelmezhető grafikák segítik a kezelőt. A négypontos felfogatót 11" és 22" közötti keréktárcsákra szerelhető fel. A beállítást követően mentésre és nyomtatásra kerülnek a beállított értékek. Utóbbit a munka végeztével Ön megkapja.

 

 

Hasznos tudnivaló: A járda szélére való parkolásnál, vagy magasabb szegélyen való közlekedésnél ne tekerjük a kormánykereket teljes végállásig, mert ez is deformációt okozhat.

Ha a „fekvőrendőrt” vagy egy kátyút későn vesszük észre, ne fékezzünk át rajta. Előtte egy – két méterrel engedjük el a féket, majd, ha szükséges még, utána fékezzünk tovább.

Az első jel a futómű geometria eltérésére, ha nem a megszokott szögben áll a kormánykerék.

A jobb felhasználói élmény érdekében a weboldalon cookie-kat használunk.